Vrei sa stii cum sa depasesti platourile si sa continui sa cresti in masa musculara?

Sa fim sinceri, exista un moment in care simti ca orice ai face nu mai reusesti sa iei in masa musculara. Incerci tot felul de suplimente-minune, diete etc. si totusi nu se vad rezultate. In continuare iti voi prezenta cateva tips-uri ca sa poti trece peste aceste perioade si sa continui sa cresti in masa musculara fara probleme.

1. Schimba-ti permanent antrenamentul. In momentul in care repeti acelasi antrenament, muschii se obisnuiesc si se adapteaza din ce in ce mai mult, fara a simti nevoia de a se dezvolta. Secretul sta in a iti “soca” musculatura cu diferite combinatii intre grupe, tehnici de antrenament (repetari mai multe, lucrul pe negativ, tehnica 21, drop-set etc. Voi dezvolta acest subiect despre tehnici de antrenament mai pe larg intr-un articol viitor), alternanta pauzelor (mai scurte sau mai lungi). Astfel muschiul va fi nevoit sa se dezvolte deoarece nu va stii niciodata ce il asteapta.

2. Noteaza-ti realizarile intr-o agenda. Acest lucru este foarte important deoarece vei stii exact ce exercitii ai facut si greutatile pe care le-ai incarcat. Astfel, la urmatorul antrenament vei putea sa iti sochezi muschii asa incat sa nu se obinsuiasca. De retinut aici este sa incerci sa cresti greutatile cu care faci exercitiile in principal la cele de baza (genuflexiuni, impins cu bara de la piept, ramat, indreptari, flexii biceps etc).

maxresdefault

3. Creste-ti cantitatea de proteine pe care o consumi. Proteinele sunt “caramizile” ce stau la baza cresterii in masa musculara. Daca te decizi sa urmezi primele 2 tips-uri, automat vei avea nevoie de o cantitate mai mare de proteine pentru a construi muschi mai mari si mai puternici.

4. Sometimes “Less is more”. Ce vreau sa spun cu asta este ca uneori facand mai putin vei avea rezultate mai bune. Personal ma antrenam peste 1 ora jumatate / 2 grupe musculare si bineinteles ca la un moment dat am ajuns la un platou peste care nu mai puteam trece. In urma calificarilor pe care mi le-am insusit in ceea ce priveste fitness-ul am realizat ca ma supraantrenam de fiecare data cand mergeam la sala. Stim foarte bine ca supraantrenamentul limiteaza cresterile in masa musculara, asa ca acum ma antrenez undeva la 45-50 minute maxim , stimuland eficient fibrele musculare asa incat sa declansez hipertrofie si sa imi accelerez cresterile.

5. Pauzele. Te antrenezi de luni bune fara o saptamana libera? Poate fi unul dintre motivele pentru care ai incetat sa cresti in masa musculara. Uneori corpul are nevoie de timp pentru a se reface complet dupa antrenamntele grele pe care le faci asa ca o saptamana fara sa faci antrenament (nici macar cardio sau orice alt fel de activitate fizica intensa) va fi binevenita, iar cand te vei intoarce iti garantez te vei simti mult mai bine, mult mai odihnit si mai capabil sa ridici greutati tot mai mari.

Mult succes! Pe data viitoare!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s