Ce ar trebui sa mananci la micul dejun?

Ai auzit probabil din toate partile faptul ca micul dejun este cea mai importanta masa din zi. Ei bine, asa este. La trezire corpul este cel mai “insetat” dupa nutrienti esentiali asa ca oferindu-i un mic dejun consistent si sanatos il va ajuta se isi refaca rezervele si sa porneasca eficient in ziua ce urmeaza. In plus, ceea ce mancam la micul dejun va influenta metabolismul din ziua respectiva si va determina cat de flamanzi vom fi. Astfel, daca sari peste micul dejun, mai mult ca sigur vei ajunge acasa dupa munca lihnit/a si te vei razbuna cu o masa copioasa la putin timp inainte de somn ceea ce stim cu totii ca nu este in regula.

Hai sa vedem acum, cum arata un mic dejun complet?

Proteina . Acest macronutrient este cel mai bun prieten al tau. De ce? Pentru ca este satioasa, saraca in calorii, hraneste musculatura si mai important, accelereaza metbolismul. Practic te vei simti mai satul/a tot restul zilei, nu va trebui sa iti faci griji ca ai depasit caloriile pe ziua respectiva (daca vrei sa slabesti) si mai mult nu vei pierde masa musculara. Exemple de alimente bogate in proteine: oua, zer, branza cottage, ton, somon, iaurt grecesc, piept de pui/curcan etc.

Carbohidrati: Acestia sunt sursa de energie primara de care avem nevoie atat de mult, dar daca nu ii alegem corect nu vom face decat sa depozitam grasime, sa ne simtim obositi si astfel sa ne faca sa consumam in continuare pentru a ne reveni. Ei se impart in 2 categorii: Cu absorbtie rapida si cu absorbtie lenta. Cei cu absorbtie rapida (zahar, faina alba si derivatele acestora) ofera energie multa dar pe o perioada foarte scurta de timp, care daca nu este folosita se stocheaza ca rezerva in ficat. In cazul in care rezervele sunt pline, incep sa se depuna sub forma de grasime prin diferite parti ale corpului. Cei cu absorbtie lenta se digera mai greu si ofera energie pe o perioada mai lunga de timp dar constant. Astfel te vei simti mai satul si totodata nu vei mai fi nevoit sa completezi nivelul de energie. Exemple de carbohidrati cu absorbtie lenta: Ovaz, sparanghel, salata verde, orez brun, orez salbatic, castravete, varza, spanac, paine de tarate.

Grasimi: Cand vrei sa slabesti sau sa pui masa musculara de calitate si auzi de grasimi te sperii. Tendinta si multe sfaturi iti spun sa consumi cat mai putine grasimi daca vrei sa ai un corp sanatos si tonifiat. Ei bine in primul rand vreau sa mentionez ca invelisul tuturor celulelor noastre are la baza grasimile. Destul de important nu? In al doilea rand, cand nu consumam grasimi, corpul este mult mai predispus sa depoziteze el singur tesut adipos pentru a contracara lipsa grasimilor din corp. In al treilea rand, grasimile se digera foarte greu si ofera energie constanta pe o perioada mult mai lunga de timp decat orice alt nutrient. Ce este de facut? Simplu. Va trebui sa alegem grasimile potrivite si sa le evitam pe cele care dauneaza cu adevarat corpului nostru. Astfel va trebui sa evitam pe cat posibil grasimile denaturate si artificiale (diverse prajituri, margarina, produse de patiserie, biscuiti etc. ), precum si grasimea animala arsa , inegrita in timpul prajirii sau uleiul refolosit. Grasimile pe care va trebui sa le consumati cu cea mai mare incredere sunt cele vegetale dar si animele: seminte, peste gras, nuci, migdale, alune, avocado, ulei de masline, branza, iaurt.

20294582_743246069219838_2691232916095555202_n

Asadar, pregateste-ti un mic dejun complet cu proteine, carbohidrati cu absorbtie lenta si grasimi bune, pentru a-ti dirija metabolismul in ziua ce urmeaza si a-i oferi organismului ce are nevoie pentru a se porni in cele mai bune conditii. Mare atentie!!! Combinarea carbohidratilor cu absorbtie rapida si a grasimilor va duce la depunerea de tesut adipos.

 


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s