Vrei sa cresti in masa musculara? Iata ce trebuie sa stii!

10-_reguli_pentru_a_creste_in_masa_musculara

Cresterea in masa musculara este un subiect foarte vast, discutat si dezbatut din ce in ce mai mult atat in salile de fitness, precum si in mediul online.

Cum se realizeaza cresterea masei musculare? Foarte simplu! Va trebui sa avem in vedere doua mari procese: Catabolismul si Anabolismul.

Catabolismul este procesul care are loc in timpul antrenamentului, moment in care fibrele musculare sufera microtraume (mici rupturi).

Anabolismul este procesul care incepe dupa finalizarea antrenamentului si se refera la procesul de recuperare, crestere si totodata reinoirii tesuturilor.

Pentru a creste in masa musculara este necesar un antrenament destul de intens incat sa se realizeze acele microtraume ca apoi fibrele musculare sa se reinoiasca in unele mai mari si mai puternice pentru a sustine viitoarele eforturi.

Din punctul de vedere al antrenamentului, pentru a se realiza dezvoltarea masei musculare trebuie sa se recurga la exercitii de baza din culturism (Genuflexiuni, Tractiuni, Impins de la piept etc), motivul fiind ca aceste exercitii stimuleaza un volum mai mare de fibre ale muschiului principal precum si pe cei asistenti si stabilizatori permitand totodata incarcarea unei greutati cat mai mari, dar in acelasi timp cu un numar redus de repetari.La polul opus, exercitiile de izolare precum si aparatele de fitness stimuleaza limitat musculatura si sunt benefice sportivilor care vor sa isi dezvolte mai mult o anumita grupa musculara cu implicarea minima a altor muschi asistenti. La acest tip de exercitii greutatile nu pot urca foarte mult dar este necesar un numar mai mare de repetari.

Anabolismul este, practic, cea mai importanta parte implicata in procesul de crestere a masei musculare. Aici incepe recuperarea, reconstructia fibrelor musculare si totodata sansa de a construi fibre mai mari si mai puternice.

Astfel, pentru a se realiza acest lucru, corpul are nevoie atat de proteine in principal de origine animala precum si de carbohidrati simpli si complecsi de calitate.

Voi vorbi mai multe despre ce ar trebui sa consumi pentru a creste mai rapid in masa musculara intr-un articol viitor la categoria NUTRITIE . Pe data viitoare!

 


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s